Svävar så högt.

Den 18 Januari år 2011 valde jag att sluta med Truppgymnastik. Det var en början på en rad stora händelser i mitt liv som hänt sedan dess. Gymnastiken har under lång tid varit en viktig del av mitt liv. En plats där jag är trygg, träffar nära vänner, och får känna mig omtyckt. Men i Januari tog den delen av mitt liv slut. Tänkte inte så mycket på det just då - men det påverkade mig väldigt mycket. Att i så många år ha den tryggheten.. och sedan inte alls.
Två dagar senare, den 20 Januari, träffar jag en person som vänder upp och ner på mitt liv under många månader framöver. Jag träffar den som jag sju månader och fem dagar senare både älskar mer än någon annan och lever ihop med. Att få känslor för någon, att börja vara beroende av någon, att vilja umgås med någon hela tiden.. allt var nytt för mig. Och sedan efter många månader av förvirring och velande, blev vi äntligen ett par. För första gången i mitt liv ett Seriöst förhållande. Något som är på riktigt. Som går att ta på. Det var så nytt för mig.
Den 10 Juni samma år tog jag studenten. Hade haft ett jobbigt år med alldeles för mycket av allt. Hade avlidit under tyngden av allt plugg.. men tagit mig upp igen och fixat skiten. Tog studenten. Studenten. Once in a lifetime. Och jag hann aldrig med att riktigt förstå. Hann aldrig med omställningen med att faktiskt ha Slutat skolan.
Den 1a Augusti Flyttade jag och Jimmy in i våran lägenhet. Det var en impulsiv idé, och plötsligt stod vi där, med facit i hand. Jag hade flyttat hemifrån. Tagit ett steg in i vuxenlivet. Blivit sambo. En så stor och overklig grej att jag nu efter 25 dagar ännu inte riktigt har förstått.
Den 13 Augusti åkte jag iväg på Gymnastikläger. Bestämde mig några dagar innan att jag ville börja igen. Återgå till tryggheten året innan. Blev mycket tankar kring om det är rätt beslut. Om jag kanske fastnar i gamla vanor. Ännu en sak att tänka på. Började i alla fall. Och det känns både gammalt och nytt.
Den 22a Augusti påbörjade jag en Intensivkurs på Norrtälje Körskola. Har som plan att ta körkort inom en månad. Superpluggar teori, kör varje dag. Något som Verkligen är Helt nytt.
Och här är jag. Den 25 Augusti. I stort sett Arbetslös. Med Så mycket som jag ännu inte förstått.
Det här var något jag behöver skriva för min egen skull. Har så mycket att sortera. Måste försöka förstå allt ovanstående. För ännu har jag inte kommit dit. Det är så många SÅ stora saker i mitt liv, att jag omöjligt kan hänga med. Jag hänger inte med. Och det gör mig så stressad. För viljan att kunna njuta av allt i livet är så stor, och möjligheterna till det så små. Det gör mig ledsen.
Jag vill så snabbt som möjligt förstå allt. Men hur går det egentligen till?

Kommentarer
Postat av: B

Fick plötslig lust att bara säga att du ska veta att det inte är klokt vilken fin tjej du är, Evelina, och vän. I love you crazy much

2011-08-29 @ 14:49:11
Postat av: Evelina

Fina ord från dig träffar hjärtat direkt. Kan bara säga desamma. Du är bäst min fina vän. <3

2011-08-30 @ 15:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0