Musik

Har inhandlat många skivor senaste tiden. Det är nått särskilt med skivor, när man väl börjat är det svårt att sluta.. så är det för mig iallafall. Nu längtar jag bara tills jag o Jimmy köpt skivspelare, så vi kan sitta i våran nya lägenhet o lyssna på skivorna. Inte samma sak att lyssna i datorn..



De skivor jag gillar bäst av de jag köpt är förmodligen dessa:


Lars Winnerbäck - Ännu en skiva med favoriten, denna gång "Vatten under broarna", Så nu har jag min Samling med de låtar jag gillar bäst. Hans texter är alltid lika bra, men man måste vara på ett visst humör för att vilja lyssna på honom. När man grubblar och tänker, finns inget bättre än Lars.

Simon & Garfunkel - Köpte skivan Sounds of Silence, de flesta låtar på denna skiva har ett sound som är så jäklans bra, det är verkligen musikaliskt talangfullt. Jag gillar den.

Ted Gärdestad - Köpt en skiva av Ted, han har gjort några av mina favoritlåtar, men häde ändå ingen skiva med honom så det var ett måste. Nu har jag en av de bästa låtar jag vet "Come give me love" på skiva, känns toppen! Många av Teds låtar tycker jag kanske mindre om, men de som är Riktigt bra är verkligen outstanding.  Till skillnad från Winnerbäcks låtar har Ted så mycket vackra melodier, blandat med en ofta välskriven text.

Att fånga en fjäril - Då Ted Gärdestad dog gjorde flera svenska artister tolkningar av olika av hans låtar som en hyllning till honom. Denna skiva är Fantastisk. Jill Johnssons version av "Oh, vilken härlig dag" är underbar. Det var min vän Elvira som tipsade om denna skiva, och hon känner mig Så bra, Jag Älskar den.

Har köpt fler skivor, men dessa är nog mina favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0