Dag 15 – Mina drömmar

En dröm jag haft länge är att äga en vingård, dels för att jag älskar att smaka vin, att jämföra och skilja smaker, känna hur de förändras beroende på vad man äter. Och dels för att jag vill bo på ett "lantbruk", eller snarare jag vill ha en massa mark runtomkring mig som är "mitt". Svårt att förklara. Men det är en stor dröm jag haft länge, som jag inte är helt säker på att jag fortfarande har, men den finns där..



En annan dröm jag har är ett stort vitt hus, direkt beläget vid ett stormigt hav. Det ska ligga som på en udde, vatten på två sidor av huset. Stenar mot havet, huset en bit upp från marken. Ett Stort vitt hus med en stor veranda, som går runt två sidor av huset, där man kan sitta o titta ut över en fantastisk utsikt och höra bara havets läten. Det ska vara omgivet av grönska, grönt grönt grönt. Det ska vara stora fönster och det ska finnas många rum för olika syften, till exempel ett målarrum och en musikstudio. Och viktigast; det ska stå en flygel med utsikt över havet. Och i det huset ska jag bo tillsammans med kärleken i mitt liv och mina barn.
Det är min dröm.

Kommentarer
Postat av: elaine

någon dag ska vi nå detta mål

2011-04-04 @ 22:36:05
URL: http://buultjens.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0