Att skriva.

Ibland saknar jag att skriva. Under en period i mitt liv skrev jag väldigt många noveller, kortare texter och även vissa dikter. Jag hade ett driv. Jag hade även en tendens att komma på vackra meningar lite när som, som sedan fick bli min utgångspunkt i skrivandet. 
  Nu var det länge sen jag fick någon liknande skrividé eller kände ett sådant driv. Jag älskar att skriva. Men det är få saker som är värre än när man försöker skriva och orden inte vill komma. När det bara känns B och uttjatat. Kanske bara är för mig det är så? Men för mig gäller det att verkligen ta chansen när en idé kommer upp, för annars är det så lätt att den försvinner och att det inte blir något av saken.
   Kom fram till det med en nära vän för några dagar sen, Vi båda är överens om att Ord kan och ofta har större effekt än något annat. Att man med en förmåga att kunna formulera sig kan få människor att förstå och känna så mycket mer. 
   Det är det jag älskar mest med mitt skrivande (även om det sällan är någon annan än jag själv som läser); att kunna använda ord till att förmedla känslor, på ett sätt som är svårt att lyckas med och kan kräva många försök, men det är Så skön känsla när man lyckas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0