Snälla bli min

Lyssnar på den enda av Veronica Maggios låtar som jag tycker är bra.
Och herregud vad bra den är sen då. "Snälla bli min" tar ett grepp om mitt hjärta och berör mig verkligen. Jag får ont i magen och blir ledsen (egentligen kanske inte en önskvärd reaktion.. men det är så mäktigt när låtar kan påverka en så). Och medans jag lyssnar på den får jag panik och blir ledsen, tar in vartenda ord i texten, och känner att jag är där hon i texten är. Blir lycklig igen när Jimmy kommer hem och jag får se att det inte är så.

Mina favoritlåtar är de som kan påverka mitt sinneshumör och känslor så starkt som ovanstående gör. Låtar som genom sin text och känsla skapar tankar och frågetecken hos en. Låtar som sitter kvar hos en länge och får en att grubbla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0