Dag 01 – Vem är jag?

Vem är jag? Evelina Sofia Mathilda Andersson. 17 år. Född den 22 augusti 1993 precis 2 år och 2 dagar efter min storasyster. Har bott i ett rött hus med vita knutar omgiven av åkrar på Väddö i hela mitt liv. Säger kanske inte så mycket om mig. Men Vem är jag? Ja den som visste det. Själv vet jag inte. En del vet jag, men långt ifrån allt. Många uppfattar mig som extremt utåt och social, glad och sprallig. Vilket jag är i många sitatuioner. Samtidigt älskar jag att vara själv. Att läsa böcker, spela piano, bara titta upp i himlen, blunda en stund. Jag ger mig aldrig. Är nog emellanåt ganska påfrestande att vara med. Har fått höra att jag är Jobbig. Har alltid kommit bättre överens med tjejer än killar. Har alltid hört hemma i väldigt många olika fack (spelar instrument, älskar att läsa, festar en del, tränar mycket, gillar barn, tycker om spel och lekar, ritar o.s.v), skulle kunna vara en del av vilken nichad klick som helst. Har hela mitt liv (fram tills senaste året) älskat att gå i skolan, blivit rastlös på loven och glad när skolan börjat igen. Har alltid tyckt om att lära mig nya saker och utmanas. Gick bara en kort tid i tredje klass på lågstadiet innan jag "hoppade upp" till fyran. Därmed varit yngst i nästan alla sammanhang. Fått se på då andra gör saker som varit förbjudna för mig. Alltid varit tävlingslysten och i många fall en dålig förlorare. Jag beter mig annorlunda då jag är med någon jag ser upp till eller beundrar. Älskar att argumentera och har många gånger fått höra att jag borde jobba inom politiken. Hatar orättvisor. Jag gråter när jag känner mig överkörd. Jag älskar att köpa presenter. Ogillar människor som inte kan argumentera för de dem säger.
Vem är jag? Något i den stilen.

Tre bilder från ettan. 15 år alltså.


Kommentarer
Postat av: Louise

Då var vinnare av veckans blogg uppe, kika in och se om det blev du..

Vann du inte? Anmäl dig då igen:)

2011-02-23 @ 15:45:46
URL: http://luzzys.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Nu är dagens låt vinnaren uppe på bloggen + en ny låt :)

Kom in och kika om det var du som vann dagens låt, om inte? Så är det bara att försöka igen :)

Du kan också försöka med samma låt om du vill :)

2011-02-23 @ 21:32:44
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0