Doften av regn


Jag har alltid tyckt om regn.

Jag vaknade 09:35 denna morgon, utan min kärlek vid min sida. Tjugo minuter tills bussen går. Drar på mig de tunnaste av strumpbyxor, en jeansdress och sommarjackan. Tar mig ut, tio minuter tills bussen går. Regnet öser ner, och jag inser att jag har bråttom. Börjar springa samtidigt som regnet piskar mig i ansiktet. Springer ner för bergsbacken. Hela tiden med ett stort leende på mina läppar, helt omedvetet. Bara för friheten i att springa i regnet. Friheten av att inte bry sig om att håret blir lockigt och otympligt, att hela jag blir blöt. Bara springa, bli dyngssur. Friheten.
Tio minuter senare sitter jag på bussen, den morgonen hade jag vaknat och känt mig frisk, men då på bussen slog smärtan till i halsen och öronen igen. Och nu är jag mer krasslig än någonsin.
Någonstans var det ändå värt det. Få springa i regnet utan att bry sig. Varför jag älskar Regn är svårt att beskriva. Men jag får alltid en känsla av frihet då det regnar.

Det bästa med regnet kan vara de dofter de för med sig. Medans det regnar och efter det regnar, alla dofter framhävs och doftar starkare. Doften av asfalt eller gräs då det regnat. Favoritdofter.

Så många människor hatar regn. Så många klagar då det kommer regn. Jag kan inte förstå hur fler inte kan se skönheten i regn.

Kommentarer
Postat av: Mikaela Martinsson

sv: Det finns väl en och annan likhet, syftade du på något speciellt?

2011-06-23 @ 22:06:27
URL: http://martinssonfoto.blogg.se/
Postat av: Emma

Love <3

2011-06-25 @ 21:24:38
URL: http://barakjelldahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0