En Höstig kväll

Idag har jag och Jimmy gjort Äppelmos av handplockade äpplen från Väddö. Väldigt lyxigt. Och även väldigt mysigt att pyssla med. Det doftar Så gott.
Att göra så mycket som möjligt själv är något jag verkligen strävar efter. Jag hade ett långt samtal för flera månader sen med min älskade om en sådan sak. Vi båda delar något av en dröm om att kunna bo på något avskilt ställe, och leva så mycket som möjligt på egenodlade varor och liknande. Typ odla grönsaker, ha egna höns o.s.v. Det är så mysigt med hemmagjord mat och dryck av alla slag. Därigenom också min önskan om att en gång ha en vingård. Så liknande saker som Äppelmos lär jag och min Älskling hålla på mycket med under vår långa framtid.
Jimmy ropar från spisen att jag ska skriva att det har varit en väldigt "höstig" dag, med plockade kantareller från skogarna på väddö till middag, och nu äppelmos. Låter bra det ♥
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0