Årsresumé 2012

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

En hel del. För första gången fick jag vara med om att ett förhållande tar slut, vilket verkligen är en helt ny upplevelse. Har studerat Juridik. Varit sjukskriven i två månader. Gått till en psykolog. Lagat Massor med nya maträtter. Svikit någon ordentligt. Gråtit tills tårarna faktiskt tagit slut. Och oändligt mycket mer.


Dog någon som stod dig nära?


Nej ingen som stod mig nära. 

Vilka länder besökte du?

Jag upplevde en fantastisk vår i London i April. Hade en sjukt kul spontan resa till Finland ihop med en kille jag endast träffat En gång, vi åkte på en 40års-fest i den finska skärgården och jag hade Fem av de roligaste dagarna jag haft. Sen åkte jag på en välbehövlig resa till Grekland ihop med en fin vän. Vi tog det Megalugnt på lyxigaste jäkla hotellet o bara njöt.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

20 Januari, då jag och Jimmy firade Ett år. Och sedan hela våren kommer nog för alltid finnas med. Hela den kampen som var, och hur nära det var att jag gav upp.


Vad var din största framgång 2012?

Förmodligen den enorma kamp 2012 fört med sig. Har lärt känna mig själv på helt nya sätt. Har känt en miljon känslor jag aldrig haft förut - och går förhoppningsvis ur dem med en miljon gånger mer lärdom om mig själv. 


Största misstaget?


Att jag ofta var så upptagen med mina egna känslor att jag inte kunnat bry mig om andra. Har lett till flera svek och att flera människor som jag bryr mig om blivit skadade.

Vad är du mest nöjd över från året?

Alla roliga utgångar i somras. Att jag vågade ta mig iväg till Finland. Mitt underbara jobb. Alla lärdomar. Att jag vågat mer. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?


En ordentlig stukning i foten. Och annars någon magsjuka, förkylningar osv.

Vad spenderade du mest pengar på?

Resor, kläder, hyra, mat osv.


Vilka sånger kommer påminna dig om 2012?


Loke Nyberg - Om

Lars Winnerbäck - Vänner

Lars winnerbäck - En svår och jobbig grej

Gotye - Somebody that i used to know

Fun - we are young

tex.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


Detta har utan tvekan varit det år då jag varit Mest ledsen någonsin. Och det med hästlängder.

Vad önskar du att du gjort mer?

Träffat vänner, njutit av sommaren och liknande.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Gråtit. 

Favoriserier?

Så mycket bättre. New Girl, Vänner.


Bästa boken du läste i år?


Jäklar va svårt att minnas alla jag läst. Men Henrik Larssons Krigarhjärta och Isöhäxan är riktigt bra fantasy. Annars En dag, Kapitulera omdelbart eller dö, Game of thrones m.fl.

Största musikaliska upptäckten?

Håller mig rätt mkt till samma som innan. Men upptäckte väl genialiteten hos Dave Matthews Band.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Kommer faktiskt inte ihåg. Däremot firade jag med mina vänner någon annan dag med middag och härlig utgång-

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

haha. 

kan bara säga att Ja, verkligen.



Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Kontroll. Absolut främst kontroll.

Annars vill jag ha mer tid till musik och måla, fler kyssar, mer pengar så jag slipper ha ångest över det, och sist men inte minst lite lugn och jävla ro alltså.


Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

Utseendemässigt både mer utmanande, tilltänkt och stylat än innan. Brytt mig mer om mitt utseende överlag. '


Blev du kär i år?

Nej.

Vem saknade du?

Jimmy extremt mkt emellanåt. Under våren saknade jag ungefär alla mina vänner då jag inte umgicks mycket med någon alls.

De bästa nya människorna du träffade?

Sandra Magnusson, en människa som jag lärde känna på en minut kändes det som. Nathalie Larefalk som jag träffade i somras och som bara varit en sån jäkla glädjespridare.. Även Mina arbetskamrater, Mattias, marcus.


Vad ser du mest fram emot under 2013?

Jag ser fram emot ett år som är så långt ifrån år 2012 som det bara går. Definitivt.


Kommentarer
Postat av: Bella

Fasen vad fint att du är tillbaks igen Evsan! :D <3

2012-12-23 @ 15:39:15
URL: http://breathemymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0